Volgers

30/09/2017

Multi kulturele lewe

Wat kan ek verwag?

Inter kulturele verhoudings is in wese ongemaklik. Een van die redes glo ek is die manier van dink wat deur elke mens se kultuur gevorm word. Hoe verder mens hieroor uitvind hoe meer besef mens die geweldige verskil in wêreld beeld werklik is.
Dit is soos die man wat onder die boom sit die hele dag. 'n Verbyganger vra of hy nie tyd mors om so heel dag daar te sit nie. Hy antwoord toe dat hy nie tyd mors nie, hy maak tyd.
Hoe meer mens ingaan op hierdie verskille in verstaan, ontdek mens dat dit net die punt van die ysberg is. Van hier kan verder die hoekom vraag gevra word en dan word daar dieper verskille in denke ontdek. Op stadiums kan mens nie meer verstaan nie.
Mens is wat jy dink en daarom is elke mens uniek en die verskille in kulturele agtergrond, maak die verskille net soveel groter.
Die verskille bring ook groot uitdagings vir kommunikasie. Só kan jy dink iemand stem saam met jou standpunt, maar eerstens verstaan die persoon jou woorde baie anders as wat jy bedoel het en tweedens word ja gesê nie weens saamstem nie maar om jou te respekteer en so verhouding te behou. Jy voel dalk goed oor die ooreenkoms en is baie beïndruk met die persoon, net om later agter te kom dat die kommunikasie nooit dieselfde verstaan gedeel het nie.

As Christen wil mens tog goeie inter kulturele verhoudings bou, maar die uitdagings is groot. Nie net die verhouding self nie, maar ander mense se menings en houdings, maak dit soms nog moeiliker.
Wat help, is om van die begin af ongemak en konflik as inherent aan interkulturele verhoudings te aanvaar. Dit klink snaaks, maar daar is 'n baie groter kapasiteit van eerlik te kommunikeer oor die ongemak en verskille. Ek beleef groot eerlikheid hieroor wat seker deel is van 'n Christus gesindheid.
Verder beskou ek die bou van interkulturele verhoudings in RSA as 'n opdrag van elke Christen. Ek aanvaar almal verstaan dat dit nie 'n wet is nie maar uit liefde vir God, ons land en alle mense, soos Jesus dit vir ons kom leer het met Sy lewe. Ons as God se kinders moet eenvoudig voor loop hiermee en dit intensioneel doen, want ander gaan dit nie sommer doen nie. Die wat dit wel probeer doen, kan dit nie so effektief doen soos 'n persoon wat lewe met die vrugte van God se Gees nie. Liefde, blydskap, vrede, geduld, vriendelikheid ens.
Die proses het noodwendig seerkry as 'n mede reisiger. As mens egter dit aanvaar en ook by Jesus leer hoe om dit te hanteer, dan raak die seerkry juis die bewys van die opregtheid, want wie sal seer kry en steeds nie opgee nie? Dit breek grense en word genoem liefde.
Die wat leer om teleurstellings en seer kry te verwag en te hanteer, ontdek diepte vervulling en vreugde wat ons nooit op 'n ander manier sou kon beleef nie. Dit is regtig skatte van 'n lewe met Jesus. Dit is volgens my, 'n belewenis van die vervulling van die Heilige Gees.
Ter opsomming: As ek van die begin af die ongemak van interkulturele verhoudings aanvaar as 'n gegewe, dan het ek dit baie makliker gemaak. Elke Christen sal hieraan deelneem in reaksie op God se liefde vir Suid Afrika.
Seën vir almal.

05/08/2017

Kerkleiers se worsteling oor die toestand van Gereformeerde kerk in Mosambiek

Venstertjie op 'n Mosambiek kerk vergadering


Hier is van my notas oor die vergadering. Die gedeelte oor die motorfietse is om 'n aanvoeling te gee van wat in so 'n vergadering gebeur. Die tweede gedeelte is volgens my die belangrikste gesprekspunt wat bespreek is. Die vergadering was twee volle dae lank.

Motorfietse

Die geld vir twee motorfietse is gegee en die sinode moet besluit waar om dit te gebruik. Hulle het toe die motorfietse gekoop en vra die sinode vir wie dit moet gaan. Daar is twee gedagte rigtings. Die een groep sê dat ons die dominees moet help wat die swaarste kry en die verste afstande het om te ry. Die ander groep staan daarvoor dat ons moet voort gaan met die lys. In die begin het omtrent alle dominees motorfietse gekry en dit het op ‘n stadium gestop, ons moet nou verder gaan met daardie lys.
Dit het ‘n lang gesprek afgegee en op die ou end is gesien dat daar nie ‘n konsensus daaroor gaan wees nie. Op die ou end was daar 8 wat sê dat dit volgens die lys uitgedeel moet word en 7 wat sê dit moet gaan waar dit die nodigste is.  Die saak het net verder uitgerek totdat daar besluit is om die een volgens die lys te gee en die ander een volgens nood.
Hierdie gesprek was voor die gesprek oor visie en ek het probeer om hier die koninkryks gedagte oor te dra a die eerste prioriteit, maar dit het nie ‘n verskil gemaak nie.
Op die ou end is die een gegee vir ‘n dominee wat dit regtig nodig het ds Nunes. En toe die lys ondersoek word val dit toe op ds Joao Herbarth. Toe hy, wat in Mocuba is, dit hoor het hy aansoek gedoen om die motorfiets eers te gee vir ds Tuvuliua van Calane wat swaarkry en dat hy eers later ‘n motorfiets kan vat. Hy kan net nie nou oor sy hart kry om die motorfiets te vat terwyl daar ander is wat so swaar kry nie.

Gesprek met Tumbine sinode oor ondersteuners se rol.

Hierdie gesprek het ek my eie strategie gebruik, ek bid maar dat die Here dit sal regmaak.
Het agter gekom dat dit nie help om by die sinode se swakhede te begin om te kyk waar ondersteuners kan inskakel nie. Het eerder by visie begin.
Het wel gesê dat sekere pogings tot vandag nie werk nie. Die Deca se plant projek lewer nie die resultate wat ons wou hê nie. Chiconono se probleme is nog nie opgelos. Mediese projek sukkel met diefstal en ander probleme, maar die ondersteuners is almal toegewyd om die kerk te ondersteun so goed hulle kan.
Om egter te weet waarheen ons gaan moet ons eers kyk na wat ons van die Here hoor, ons heel belangrikste taak is vir die toekoms. Wat ons in die eerste plek die jaar wil bereik.

Moderator: Ons visie is om die Noorde te bereik met die evangelie en dan selfs oor die grense te gaan met die proses. Die projekte wat ons het in die gemeente is om die kerk te help sodat die kerk dit kan doen. Ons probleem met DECA is ons self en ons manier van werk. Ons kry dit nie reg om resultate te kry nie. Miskien moet RSA ons hier met idees help.
Ouderling: Visie is baie belangrik. Hier tussen ons gemeentes is daar plekke waar die evangelie nog nie gekom het nie. Die sinode se vervoer is swak. Verder het ons projekte ook nog nie ander plekke bereik nie. Ons het hulp nodig waar ons dit nie regkry nie.
Dominee: Projekte moet ons help om daar ver te bereik.
Moderator: Ons sentrale visie is evangelisering. Die hele sinode stem hier saam. Projekte ondersteun die visie. As die projekte dan nie reg kry om ons hier te help nie, moet ons ander maniere kry om ons visie te bereik.
Dominee: Ons visie is die koninkryk van God, as ons baie projekte het maar nie die koninkryk van God bereik nie, dan het ons niks. Evangelisasie is ons eerste doel.
(ek dink dit is nogal goed dat evangelisasie gesien word as groter prentjie en die rol van projekte so ingekleur word. Die fokus skuif duidelik van projekte as visie. Dit is so ver ek weet die eerste keer dat dit so duidelik uitkom. – Ek het na die inleiding niks verder deelgeneem nie).
Vise Moderator: Ons ondersteuners kan ons help hoe die projekte kan funksioneer. Wat dink ons vennote oor die terrein wat ons het by DECA en hoe ons dit wil bereik?
Hier het ek verduidelik dat projekte ondersteun moet word en ons probeer om die probleme daar op te los. Daar is voorstelle gemaak waarop antwoorde gesoek word, maar dit is nodig om meer te hoor oor die visie van evangelisasie. Daar is baie van die gemeentes wie se lidmate nie evangeliseer nie en besig is om agteruit te gaan. Hoe kan ondersteuners saam loop met die visie?
Alg Secretaris: Ons het vanaf ons opleiding nooit met mekaar gepraat oor hoe ons die werk moet doen nie. Elke dominee doen maar hoe hy die beste dink om te doen. Sommiges doen herlewings byeenkomste en ander weer nie.
Drie jaar terug het ons begin dink aan die noorde om daar uit te reik. Ons het net gevra wie is beskikbaar om daar te werk. Die wat hulle name gegee het is gestuur sonder om vir hulle te sê wat hulle daar moet doen. Hulle word selfs gekritiseer oor wat hulle doen.
Dit gesê moet ons evangelisasie voorop stel.
(Ons moet nie aanvaar dat ons inhoud van die woord evangelisasie dieselfde is as wat bedoel word nie. Tweedens moet ons hier duidelik hoor die onsekerheid wat dominees het oor wat hulle moet doen in hulle gemeentes).
Ouderling: In wyks gemeentetjies is daar baie swakhede, soos bv ‘n ouderling wat nou al baie jare die leiding neem en niemand toelaat om enige iets te doen nie. Hy doen alles en besluit alles. Baie mense vlug uit die kerk agv die soort swakhede.
Ouderling: Baie wyks gemeentes verloor hulle jeug. Leiers maak bv nie ruimte vir jeug om deel te word van die leierskap nie. Hulle word dikwels geen geleenthede gegee nie.
In die verlede was daar baie opleiding, maar dit gebeur nie meer gereeld nie. Jeug het nodig om te verstaan wat die kerk is, sodat daar ‘n toekoms kan wees.
Dominee: Wys op die belang van dominees wat mekaar moet help en saam moet werk met idees.
Dominee: Daar is ‘n tekort aan materiaal om te gebruik.
Ouderling: Bevestig dat dit mense help as daar besoekers kom om dieselfde lering te gee as wat hulle dominee gee. Nou het hulle baie meer vertroue daarin. Daar is in die verlede sulke besoeke gedoen waar een persoon oor finansies praat, ‘n ander oor gesin wees en ander onderwerpe. Die groep gee saam opleiding en dit het baie trefkrag. Hierdie soort opleiding het ongelukkig nou opgehou. Dit sal beter wees as dit weer kan gebeur.
Vise moderator: aanbidding en gebed is ‘n stryd. Daar is ‘n vyand.
Sekretaris: In die verlede is die ETE opleiding gedoen in die kerk en daarna het Espanor dit begin doen en het die kerk opgehou. Visie moet in die Sondag skool by die kinders begin en daarvandaan uitbrei.
Dominee: Die belangrikste is evangelisering, vennote kan help met projekte maar evangelisering bly belangrikste.
Dominee: Ons is besig om ons jeug te verloor. Ons wil graag weet hoe gaan dit met die jeug in RSA se kerke. Sal hulle kan help.
Danie: Verduidelik die agteruitgang van baie gemeentes en die kerk in die algemeen wat baie lidmate verloor. RSA het nie die antwoorde nie en die antwoorde wat daar werk sal nie noodwendig hier ook werk nie. Tog kan gesprekke met mekaar oor dieselfde stryd dalk goeie gevolge hê en kan ons dalk verteenwoordigers uit die sinode in RSA kry wat met die jeug werk wat ons kan besoek en saam kan gesels oor die uitdagings. Selfs iets saam doen.
Danie: Ek word gevra om gesprek af te sluit. Omdat die gesprek nog ver van klaar is en daar nog baie daaroor wil praat, maar nie tyd het nie, ons dit dalk aan die dagbestuur opdra om met dit wat ons gese het iets na die tafel te bring en dan te sien hoe RSA vennote kan inskakel by die sinode se planne. Verder het ek die moderator gevra om daar waar swak verhoudings tussen dominees bestaan, hulle saam te roep en sake te help besleg dat ons mekaar kan vergewe en weer een kan word. As ons dit nie doen nie, gaan samewerking tussen dominees nie werk nie. 

23/07/2017

Tekens van ‘n Tradisionele lewensstyl in Afrika

Op die lughawe in Blantyre gesels ek met ‘n eienaar van ‘n “marinda” voertuig wat ek dink ‘n Toyota is. Hy gebruik die voertuig as ‘n taxi en ons praat oor die prys om na die grens by Mulanje te ry. Hy vra eers sy vriend waar watter prys om te vra. Sy vriend sê toe in Chewa dat hy op 60 moet begin, dit is nou 60 000 Malawi Kwacha. Ek antwoord  toe met 35, en hy antwoord toe baie vinnig dat wat dan van 45. Ek sê toe wat van 40. Hy aanvaar toe 40.
Eers ry ons na die vulstasie met ‘n ‘n ATM sodat ek die geld kan trek en gelukkig is die ATM aan lyn en kry ek die geld. Ek koop toe vir ons elkeen ‘n pakkie koekies en water.
In die voertuig gesels ons toe oor die voertuig en hy gesels baie lekker saam. Ek vertel toe ook waar ek werk en vir wie. Hierdie interaksie tussen ons is belangrik om te verstaan waar die openheid tussen ons vandaan gekom het.
Hy vertel toe van ‘n vrou vir wie hy ook na Mosambiek gery het en met die invra vertel hy vir my die storie. Dit is ‘n vrou wat ‘n paar maande terug op die lughawe vir hom gehuur het om haar in Mosambiek in te vat na ‘n plek suid van Milange met die naam Posto Shire, want daar bly ‘n bekende tradisionele geneser. Die man verskaf medisynes vir omtrent enige iets. (Medisyne beteken nou allerhande snaakse goed wat  mens iewers begrawe of op iets smeer of in kos sit, wat ookal) Die vrou is van Lesotho, maar kom uit die Kaap waar haar man suksesvol werk by ‘n lykshuis. Sy het by hom gaan bly met ‘n kind en hy versorg vir hulle, maar sy kan nie kinders kry by hom nie. Ek weet nie of dit die rede is van haar ongelukkigheid nie, maar sy kom vra medisyne vir die geneser of toordokter om haar man dood te maak dat sy al sy besittings kan kry. Verder ook medisyne om ander se geld te kan kry. Sy glo dat sy deur hierdie medisyne ‘n baie ryk onafhanklike vrou gaan word wat kan doen net wat sy wil.
Hulle kom toe by die man baie ver in die bos na baie sleg paaie en ek weet nie wat die onderhandelinge was nie, maar sy het dit alles met haar man se geld gedoen met die storie dat sy vir haar familie kom kuier in Malawi en vir hulle moes help. Die geneser gee toe vir haar die medisyne en daarmee is sy terug na RSA.
‘n Maand later is sy terug wat sy was onseker of sy die medisyne reg gebruik het, want daar het niks gebeur nie. Haar man lewe nog. Die geneser vertel toe vir haar dat die medisyne nou nutteloos is, want dit is verkeerd gebruik en hy kan haar nie verder help nie. Sy is toe terug en blykbaar het sy later weer gekom, want sy het uitgevind van ‘n beter geneser in Mangochi Malawi. Sy is nou na hom toe om te sien of sy nie by hom medisyne kan kry wat beter sal help nie.

Die goeie deel van die gesprek is natuurlik die openheid en onveroordeelde verhouding tussen ons, maar ook die gesprek tussen ons oor die evaluering van die hele situasie in die lig van ‘n gedeelde christenskap. 

04/04/2017

Goedhartigheid

Hierdie woord in Grieks beteken om 'n goeie aanvoeling te hê oor wat om in elke omstandighede te doen. Dit wat goed en reg is. Goed en reg is nie altyd lekker en gemaklik nie. God laat soms toe dat ons swaarkry, want Hy is goed en weet wat goed is vir ons.
Die ander ding van goedhartigheid is dat dit baie onselfsugtig is, want as jy wil weet wat goed is vir 'n ander dan moet jy baie fyn luister en ingestel wees op die ander se behoeftes, gevoelens, vrese en wat vir daardie omstandighede goed sal wees.
Daar is ook 'n wederkerigheid in goedhartigheid, want dit gebeur in groepe net soveel as wat dit oor die individu gaan. 'n Familie of geloofs gemeenskap is goedhartig teenoor mekaar. Daar is dus 'n bewustheid van wat is goed vir die groep, want wat goed is vir die groep is ook goed vir die individu.
Goedheid gaan gepaard met baie opoffering, selfs vernedering.
Goedhartigheid is 'n manier van dink en vra baie konsentrasie en luister vermoeëns. Menswees wat genoeg dissipline ingeoefen het dat eie drange en gevoelens weg geskuif kan word ter wille van die groep. Jyself is natuurlik ook belangrik en daaraan moet ook aandag gegee word wanneer dit goed is om dit te doen, maar 'n goedhartige mens weet wanneer dit goed is om van jouself ook te kan vergeet wanneer dit deur die groep of omstandighede nodig is om dit te doen. Wanneer dit goed is om dit te doen.

07/03/2017

Maart 2017 Besoek program

Date
Description
18-19 March
Go to Pretoria talk to Hein about Americans
20-21 March
Go to Blantyre and sleep over
22 March
Travel to Milange
23 March
Rest orientation meeting
24 March
Drive to Chionono may be sleep in Muembe
25 March
Visit Muembe for the day. Do some visits in town. Sleep Chiconono
26 March
Visit Mavago and sleep over in Mavago
27 March
Afternoon drive back to Chiconono
28 March
Visit Chiconono
29 March
Drive to Muapula and sleep there
30 March
Visit Muapula and sleep over
31 March
Drive to Entre Lagos and sleep over there
1 April
Visit Entre Lagos and sleep over.
2 April
Drive to Milange
3 April
Keep one day to stay over an extra day where necessary
4 April
Rest
5 April
Meeting with Executive of synod
6-7 April
Meeting with synodical committee
8-12 April
Youth conference or visit to an congregation
13-15 April
May be meeting with FEBA radio
16-19 April
Drive back to Cape Town.

29/01/2017

Christian transformation of communities in Asia

Ek deel hierdie graag, want dit praat oor dieselfde goed wat ook in Handevat se visie is vir Noord-Oos Mosambiek 

SE Asia Today
More recently, a ministry we are connected with that serves in SE Asia has seen similar results.[5] In 2005, Tai Ping village was a typical poor rural community: everyone was hungry most of the time, the houses had dirt floors and mud walls. There were no latrines. People rarely washed. Few children went to school. The people were sick, hungry, and illiterate. Most importantly, they suffered from spiritual poverty. They had a saving faith in Christ, but no knowledge of a divine plan for their lives.
Through a simple training program the people learned that Jesus died not only so they could go to heaven, but also to reconcile and restore all things (Colossians 1:19-20; Revelation 21:5). They learned that God’s plan is for them to grow mentally, physically, spiritually, and socially (Luke 2:52), that God had given them resources and abilities He wanted them to use to show His love to others. They began to help those in need with food or simple gifts.
SE Asia church served neighborsThey plowed and harvested fields for the sick. They built houses for widows and orphans. They built roads to their farming areas. Farmers could grow enough rice to feed their families and to sell. Their income increased 5 to 10 times. Eventually they even built a bridge. The government was so impressed they invited the local TV station to film a news story on the church.
Eventually, the government built a school for the community as a reward for all their hard work. Now, all their children attend through high school, and for the first time ever, a number of children are attending university.
The church learned that God gave them their bodies, thus physical health mattered to God. They learned hygiene and the treatment for common illnesses. The community’s health began to transform. Neighbors saw the health of the church members improve and began to do imitate their practices. Soon, everyone in the community was using a latrine, washing before eating and cleaning their homes. Every household began gardening and eating vegetables. Today people are rarely sick. Children no longer die from diarrhea.
They learned what Scripture says about the roles of husbands and wives. They stopped beating their wives and began to show them love. Wives learn to treat their husbands with respect, and parents to show affection to their children.
People in the community became more receptive to the Gospel and the church itself was transformed. Now 90% of the community (about 700 people) profess faith in Christ, attend church, and tithe regularly. About 80% of church members actively participate in acts of service.
Similar stories could be told of many communities in the region. In fact, at least 50 communities have testified, “We no longer have poverty. We want to go to other villages and bring these truths to them.”
~
I believe change is coming. I have traveled the world, engaging with churches and Christian communities, for almost 40 years. As I meet with local church leaders they increasingly recognize that the influence of their gospel proclamation is not having the expected results on their people, communities and nations. They are hungry for answers and are finding them as they begin to emphasize obedience to Jesus teachings.
Maybe it’s time for a humble and prayerful global consideration of this issue!
Bob Moffit

04/12/2016

Handevat, Gedagtes oor die toekoms

Liewe betrokkene

So teen die einde van die jaar, deel ek graag die gedagtes met julle:

BESOEKE AAN SENDING GEBIEDE
Ds Joao Herbarth, skryf 'n brief om my te herinner aan ons gesprekke oor die toekoms. Ons sien die waarde daarvan indien die sinode sendinggebiede van die Tumbine sinode meer gereeld besoek. Die voorstel is dat Handevat 'n voertuig moet aanskaf in Mosambiek om jeug en ander leiers meer saam te kan vat na die plekke. Die sinode moet steeds hulle eie voertuig ook gebruik en onderhou vir die nader gebiede, want dit is makliker vir hulle om gemeentes toe te rus sodat hulle deur bydraes self die kostes van so 'n voertuig kan dra. Vir die sinode om die verder gebiede te besoek, is nog te groot stap vorentoe op die stadium. Daar moet nog vir seker nog ten minste nog 6 jaar gebou word aan die rentmeesterskap van die sinode voordat die sinode daardie verantwoordelikheid kan oorneem. Vir hierdie oorgangstyd is dit nodig om hande te vat en saam te werk. Ek begin dus dink daaraan om 'n fonds te bou vir die aankoop van 'n Japanese voertuig in Mosambiek. Ons is aan die gesels daaroor.
'n Ander manier is om 'n dubbelkajuit bakkie in Johannesburg te hou by van die vriende wat ek daar het. Daarvandaan is dit net twee dae se ry na Milange ipv vier. Met die opsie, sal ek egter ook moet werk aan groter inkomstes. Joao, lag vir my as ek so praat, want sy redenasie is dat as die Here dit wil hê, dan sal Hy voorsien. Ek moet my nie daardeur laat beperk nie. 'n Ander voordeel van die opsie is dat ek graag meer moeite wil doen om mense saam te vat na Mosambiek en op die manier kan dit makliker plaasvind. Dit is regtig 'n baie sinvolle manier om in te bou in mense se lewens. Mense word vir altyd verander deur sulke besoeke. Verder kan mens ook meer gereeld vir sendelinge help om voorraad op te vat of af te bring. (Nou oortuig ek myself al amper).
Ek self hoop om nog tot op 70 jarige ouderdom voort te gaan met die werk as die Here so wil en die kragte hou. Dit is baie veeleisend, so mens moet maar kyk. As die Here iemand anders wil stuur vir opvolg, dan is dit ook sy wil, dit bly egter altyd belangrik dat bemagtiging van Mosambiekers, soveel moontlik nagestreef moet word.

NUWE DAGBESTUUR VAN DIE SINODE
Die nuwe leiers van Tumbine vir die volgende twee jaar, het meer aandag nodig as die vorige leiers. Ek moet defnitief my werk aanpas daarby om baie tyd by hulle te spandeer.

FINANSIES EN MOONTLIKE POS IN 'N GEMEENTE
As daar oor finansies gepraat word, is daar 'n groot dankbaarheid vir hoe die Here sorg. Vir soveel jaar het Hy self die deure vir die werk oopgemaak en baie mense maak groot opofferings daarvoor. Die inkomstes maak die werk moontlik en kry ek sonder onderbreking 'n salaris met medies en Pensioen. Ons het die pensioen bydraes verminder tot 'n baie laer kerf om dit volhoubaar te maak. Ek is een van die sendelinge wat die beste versorg word op finansiele gebied. Dit dek egter ook nie meer die bedieningskostes nie en daar is ook nie jaarlikse inflasie groei nie. Die drie of vier keer wat ek Mosambiek toe gaan word dikwels twee daarvan op eie kostes gedra. Ons strewe dus vorentoe om eerstens die bedieningskostes te dek en daarna te dink aan inflasie aanpassings. Een van die gedagtes is om te kyk na 'n gemeente wat graag wil groei in sending, en weens die afskaling in gemeentes nie meer 'n tweede of derde leraar kan bekostig nie, maar dalk 'n kwart pos kan dra. Om dan met hulle te gaan gesels en dalk kan ons mekaar so help. Ek sal dan graag wil fokus op die gemeente se betrokkenheid in hulle gemeenskap en praktiese opleiding in uitreik, veral as die gemeente reeds 'n betrokkenheid het in Mosambiek. Ek is lief vir Mosambiek, maar werk graag met enige mense wat op enige manier in hulle praktiese roeping vir die wêreld wil groei. Ek gaan baie hard aan myself moet werk om in te pas in gewone artikel 9 take in 'n gemeente en sal nie my potensiaal so kan uitleef nie.

AMERIKAANSE GROEP
'n Interesante verwikkeling is dat in 2017 ek gevra is om 'n groep Amerikaanse jongmense vir 'n maand Mosambiek toe te vat.

RADIOWERK
Nog 'n verwikkeling wat die werk kan beinvloed, is dat radio FEBA hulleself bereid verklaar het om in vennootskap met die Tumbine sinode te gaan vir die radiostasie op Chiconono. Dit klink baie goed, maar dan sal ek defnitief redelik tyd moet spandeer in die fasilitering van die verhouding. Dit is ook vir radio Feba 'n nuwe ondervinding om op die vlak met 'n plaaslike kerk in 'n vennootskap te gaan. Dit is 'n jong kerk en die leiers het baie min ondervinding van sulke vennootskappe.

CHRISTENSKAP OP DIE GROND
Daar is ook die fokus van Handevat om daar waar die status en mag op sy minimum is, saam in 'n verhouding God se wil en hart te leer ken en in gehoorsaamheid daarop te reageer. Dit gebeur dikwels minder in offisiele vergaderinge as in huise en op die grond in gemeentes. Hierdie fokus wil Handevat nie verwaarloos nie.

KOM GESELS SAAM
Ek gaan binnekort weer 'n paar mense bymekaar roep om oor die sake te gesels. Indien enige iemand voel hy of sy wil deel daarvan wees, kontak my asb en ek sit jou dan ook op die uitnodigingslys. Hoop om 'n paar meer mense te sien.

Ek wil verder almal wat die stukkie lees vra om jou gedagtes, maak nie saak wat dit is nie, in kommentaar (comments) by te voeg.
Dit is goed  om die Here te dien.

Mosb besoek Mavago Cuamba en pad

Administrateur in middel  Vanaf Mavago het ons eers die Administrateur (vroulik) besoek. Sy is ‘n Mosl&m met mooi verhouding met die k...